Aankomst verwacht einde maart 2014

g&f&s
Blastocyste

Re: Aankomst verwacht einde maart 2014

Bericht door g&f&s » 02 okt 2013, 10:01

Ja bedankt, zal ticker idd aanpassen, totaal vergeten eigenlijk ;) want zelfs voor cyclus keek ik er niet meer naar want met zo onregelmatig te zijn zou ik die elke maand aangepast moeten hebben en in het begin deed ik dat, maar was teveel moeite :lol: en ben geen goeie om eraan te denken.

Heb eigenlijk last van 1 kwaaltje en dat is constipatie. :oops: :roll: Allee zo 3 dagen niet kunnen gaan. Soms wel ambetant want dan voel ik me al helemaal opgeblazen :oops: en is enorm verschil aan m'n buik dan.

Ben tot hiertoe denk 1,5kg aangekomen dus op dat vlak geen klagen. Maar bij de meisjes was het ook 8 en 10 kg dus ook niet zo heel veel. Draag mijn jeans nog gewoon en tegen de avond zet ik knop soms open,vooral na het eten ;)

Moet ook eens dringend bellen naar vv want heb die nog niet gezien, aangezien ik iemand anders moet nemen dan bij sitske. Maar die zie ik sowieso wel vaak aan school dus heb via haar ook al hartje kunnen horen :mrgreen: want ondanks dat ze dat niet meer doet, heeft ze alle spullen nog wel staan...

Doei
G&F&S

mini
Baby

Bericht door mini » 02 okt 2013, 11:34

een glas lauw water en een kiwi 's morgens kunnen mss een beetje helpen bij de constipatie?
Geen idee of het mag maar mss eens informeren naar movicol?

Kattenvrouwtje
Zygote
Contacteer:

Bericht door Kattenvrouwtje » 02 okt 2013, 12:10

Ola, proficiat! 't Is hier inderdaad rustig - hopelijk kan ik binnenkort mee-zwanger zijn (al starten we maar met proberen vanaf half december hier...).

g&f&s
Blastocyste

Bericht door g&f&s » 02 okt 2013, 13:19

Eet elke dag appelsienen en kiwi's dus daaraan kan het niet liggen. En drink ook veel water, deze voormiddag alleen al 3 glazen water en kopje koffie (helpt tegen luie darm ;) ) en in auto helft van flesje van halve liter water. Had in de zomer eens met Herpar water geprobeerd maar is niet binnen te krijgen (heb toch al vaak gelezen dat ze dat aanraden voor in fv te doen als baby moeilijk kan gaan...) dus dan maar gewoon water van de kraan.

Ticker die ik wil lukt niet, is niet via degene die ik nu heb en bij die andere staat die korte code niet en krijg melding dat pixels te groot zijn... Maar had al kleinste genomen.

Het is hier idd nog rustig. Maar er zijn laatste tijd wel veel kindjes geboren hier en nog paar onderweg :-)

Doei
G&F&S

bioMam
Embryo

Bericht door bioMam » 02 okt 2013, 15:25

Wat is je uitgerekende datum nu eigenlijk? Die constipatie daar heb ik in mijn tweede zwangerschap ook even last van gehad en ik heb toen Fybogel gekregen - een vezelrijk poeder dat je bij de apo haalt en met water mengt. Hielp wel en maar goed want als je constipatie blijft hebben dan moet je opletten, omdat het dan lastigere kwaaltjes zoals aambeien :( kan gaan geven.

g&f&s
Blastocyste

Bericht door g&f&s » 02 okt 2013, 19:08

25 maart 2014 gekeken naar datum. Op echo zou het vroeger zijn, maar dan had ik na week al eisprong dus is beetje raar...

Ja zo lang ik om de paar,dagen kan gaan ben ik al blij. Dan gaat dat wel vanzelf... Dus nog geen medicatie als het niet moet. Mss betert het nog he.

Doei
G&F&S

sigri
Zwemmertje

Bericht door sigri » 07 okt 2013, 15:32

Gefeliciteerd met je zwangerschap !

annagirl
Vruchtje

Bericht door annagirl » 04 mar 2014, 10:58

Ok, deze topic heb ik dus TOTAAL gemist!!! Proficiat alsnog! :)

g&f&s
Blastocyste

Bericht door g&f&s » 04 mar 2014, 11:54

@annagirl, er is heel weinig reactie gekomen op dit topic. Maar op het forum algemeen is het al heel lang heel rustig.

Ik krijg er ook geen foto's op, dus ja. En velen zitten op fb waar dan wel heel veel reactie is geweest ;)

Ondertussen dus 37weken zwanger, heb m'n datum zelf aangepast tussen die gebaseerd op de echo 18/3 en gebaseerd op.laatste maandstonden 25/3 dus ik gok nu op 21/3 maar dat zien we dan wel.

Mijn vv moet in maart 3 dagen werken (ze werkt ook nog in kliniek) en de 21ste is daar eentje van. Dus wel grappig omdat ik zeg dan te gaan bevallen... Maar ze staat dan met de late dus zal ik daarvoor ''moeten'' bellen, dan kan ze haar ander werk nog afbellen.

Ik zal alleszins op tijd moeten bellen, want ok de weeën die beginnen, maar daar heb ik weinig last van ('bij Sitske pas echt pijn gekregen 20 minuten voor ze er was en dat waren dan ineens persweeen) dus het kan wel snel gaan en al zeker bij een 3de...

Nu nog beetje bezig met de organisatie hier thuis. Ok babybedje staat (niet dat baby er snel in zal liggen, want heb eindelijk nieuw bed (daarvoor een matras op zetelbed, maar kleiner maat dan mijn bed van 160) en er zit al bedrand aan voor kant baby. Sitske lag destijds ook bij mij tot haar 7mnd dus deze keer zal kindje ook gewoon bij mij liggen. In de badkamer moet nog 1 kast verschoven worden, dan is de plek voor bevalbad gemaakt en in slaapkamer kan het wel zijn dat ik de kleerkasten van Femke en Sitske nog verplaats naar waar nu babybedje staat (hun kamer is zo onhandig dat de kasten daar niet passen) en dan babybedje waar nu de kasten staan. Maar dat moet ik nog opmeten.

Sinds paar dagen een nieuw kwaaltje, bij alles wat ik eet een slechte smaak in de mond. Word er echt ambetant van. Want wil die smaak dan ''wegeten'' maar lukt totaal niet. Is zo precies of ik heb geldstuk of rubbere rekker in mond gestoken. En tanden poetsen na eten helpt voor 10 minuten en dan heb ik er weer last van :roll:

Deze zws is ook zwaarder dan de eerste 2. Geraak moeilijk uit de voeten en dat frustreert me wel. Soms forceer ik me dan, want ja m'n huishouden gebeurt niet vanzelf. Helaas. Sebiet dus eens de afwas doen van gisteren enz. En nog eens kijken of ik bij geraak met de was en strijk, maar vooral dat laatste lukt,totaal niet. Als ik het hier enkel wat opgeruimd en proper wil is,al mijn energie op en helaas is de dagelijkse sleur er dagelijks terug (afwas, koken, opruim, poetsen enz) dus kom ik moeilijk aan iets anders toe. Vorige week had ik wel 1 actieve dag, hele appartement opgeruimd en gepoetst en was er heel blij mee, maar dat voel ik dan 's avonds echt wel (sleepte me echt vooruit) en dagen erna dan totaal geen fut meer.

Ik probeer Femke en Sitske hier,ook aan het werk te zetten en ja Femke doet al wel eens de afwas. Sitske heeft vanmorgen de was ingestoken (had het al gesorteerd. Maar om het dan in machine te krijgen is,onhandig want me bukken met buik vergt heel veel van m'n lijf.

Met de buikbaby gaat het super. Op laatste echo werd hij/zij al 3,5kg geschat. Dus zal zeker tegen de 4kg zitten bij geboorte. Heb ook enorm veel vruchtwater, vv zei dat ze daarom niet altijd heel goed kon voelen hoe die,ligt. Maar zit al wel met hoofdje beneden en ondertussen nog veel ''zwem'' plek om heel veel te bewegen. Mijn ribben moeten er af en toe aan geloven. Maar dat ligt ook aan de houding waarin ik zit of lig. Enkel mijn nachten zijn zowat mijn hele zws slecht. Nu de laatste week ook, ganse dag moe zijn, in bd gaan liggen en niet kunnen slapen. Enkel zaterdag ben ik nog eens uitgeslapen geraakt. Zondag na 6u slaap al wakker door rugpijn. Deze week heeft Femke sportkamp (hoewel vandaag niet, want ze was ziek vanmorgen. Maar we waren wel vroeg wakker) en Sitske 3 keer zwemles. Dus wel nog redelijk druk. Maar het zijn halve dagen dus we kunnen in de namiddag nog wel leuke dingen doen.

Nu nog wat voorbereiden voor de suikerbonen, want ben zo kieskeurig dat ik niks in winkel vond, of op internet en ben dan maar zelf aan het werk gegaan. Maar wel iets waar ik niet echt hulp kan voor vragen, dus met zo kort nog iets te verzinnen nog wel beetje werk :lol: dus daarmee ben ik ook nog,even zoet en wil toch grootste deel af hebben voor bevalling. Gisteren wel 3 of zelfs 4 van gemaakt (ik ga nog geen details geven) en hoop er vandaag ook zoveel te kunnen maken (ben per stuk een half uur bezig als ik doorwerk, maar dan is de afwerking er nog niet. Die ga ik doen als het ''grote'' werk eraan af is ;) en daarvoor kan ik mss,wel wat hulp vragen. Zelfs Femke wilde eens proberen.

Maar nu eerst die grote afwas wegwerken :roll: voor ik ik me ff in de zetel zet ter ''ontspanning'' en ondertussen dus verder doe aan suikerbonen, want gelukkig is dat wel een ontspannend jobke :lol:

Doei
G&F&S

annagirl
Vruchtje

Bericht door annagirl » 04 mar 2014, 20:24

Ja, ik ben weer actiever nu, omdat ik nog thuis ben van Elise (ouderschapsverlof)... Eens ik terug begin werken zal ik ook weer terug minder tijd hebben om hier te lezen (zeker niet elke dag). En meestal staat zoiets bij de aankondigingen, ik lees niet steeds alle maanden mee :-)

Amai, een derde, ik bewonder je hoor! Zeker omdat je het in je eentje runt hé! Mijn moeder deed dat met 2 (maar geen bewuste keuze, mijn vader verongelukte toen mijn zusje 6 weken was, ik bijna 2 jaar)... Als ik zo vrij mag zijn: is dat met een donor van jou?
Ik wens je alvast heeeeeel erg veel succes toe! Ik maakte overigens ook al mijn suikertjes zelf... Misschien moet ik je ook eens toevoegen op fb (of hebben wij elkaar al staan?)

Nath
Zygote

Bericht door Nath » 07 mar 2014, 11:08

Dit topic ook helemaal gemist!

Beetje laat, maar proficiat met je zwangerschap ;)

g&f&s
Blastocyste

Bericht door g&f&s » 07 mar 2014, 13:13

@annagirl, dit kindje is niet van donor ze. Ben al 2,5j samen met m'n vriend. Voor de zws zei hij dat we het samen gingen doen, eens zwanger krabbelde bij ineens terug :roll: tot mijn grote frustratie en veel stress als gevolg, want ging niet voor een 3de gaan als ik er alleen voor stond hoor...
Maar ondertussen is bij toch weer bijgedraaid (heb er heel wat voor moeten doen maar ok) en spreekt hij toch terug van samenwonen in de toekomst. Ok,binnen dit en 3 weken is baby er en het begin zal ik dan ook wel zelf doen. Hoop dat ik snel in het ritme geraak,want ja moet er nog 2 andere van en naar school doen elke dag. Maar zal me wel lukken.

Enkel m'n huishouden loopt wat in het 100... Ben heel moe en geraak met buik nog moeilijk uit de voeten. En elke inspanning bekoop ik met echt te moeten bekomen en nog minder mobiel te zijn. Deze week wel veel werk verzet. En straks komt e ook nog om nog wat te helpen. Dit weekend dan zien dat alles in orde is, volgende week alles van kleertjes al wassen en als kast straks op juiste plaats staat. Kan ik die ook vullen. Enkel nog kapstokken kopen, voor Femke want ze wil van kleerkast wisselen en haar legkast is dan voor de baby.

Bevalbad staat al in badkamer (nog niet opgepompt welliswaar) en zitbal om weeën op te vangen is er ook. Heb sinds zondag ook m'n nieuw bed (daarvoor was het matras op zetelbed, maar kleiner formaat) dus ook weer plek voor baby en eronder voor wat spullen op te bergen. Heb zo goed als geen bergplaats dus moet wat inventief zijn. Ga nog wel paar dingen in (gedeelde) kelder zetten, maar kan er niet zomaar alles zetten.

Dus stilaan komt het wel in orde, enkel voor de geboortekaartjes moet er nog wat vaart achter, want ja als ik hetniet alleen mag beslissen moet er natuurlijk iemand meewerken he ;) maar hij had vorige week ''belangrijkere'' dingen te doen, wat me dan ook boos maakte. Terwijl ik nu alles voor baby prioriteit wil geven, zodat ik gerust kan zijn dat alles in orde is. Maar mss is dat eigen aan een man die denkt dat het dag van bevalling ook nog zou kunnen :roll:

Voor de suikerbonen lukt het ook wel vlot, enkel voor op school moet ik nog wat dingen in elkaar knutselen, waar ook nog wel wat tijd zal inkruipen... Dus nog wel ff drukte voor de boeg. Is dan nadeel van heel kieskeurig te zijn vrees ik :lol:

Doei
G&F&S

bioMam
Embryo

Bericht door bioMam » 07 mar 2014, 15:11

Het begint al echt het te korten hè.

annagirl
Vruchtje

Bericht door annagirl » 07 mar 2014, 16:00

Oei, dat is niet tof dat hij plots verantwoordelijkheid ontloopt! :(
Maar allé, hopelijk houd hij zijn belofte en helpt hij delen in de zorgen hé!
Ik duim voor een vlotte bevalling!

Plaats reactie

Terug naar “Maart 2014 Babies”